giovedì 14 aprile 2016

La cosa più importante, rimanere in forma


"Tutto ciò che vi rallegra, voi lo possedete veramente, e più ancora che se ne foste i proprietari. Che gioia possiamo provare di fronte alla bellezza della natura, al sorgere del sole, al cielo stellato? Eppure essi non sono materialmente nostri. La cosa più importante non è quindi il possesso, ma la facoltà di rallegrarsi."
Omraam Mikhaël Aïvanhov



Oggi voglio farvi conoscere un nuovo ed efficace modo di mantenersi in forma, visto che l'estate è alle porte e i cioccolatini di Pasqua sono finite. Tocca prendersi cura del proprio corpo e fare esercizio fisico, il più possibile. 
Forse a qualcuno, come me, piace il "GRAVITY TRAINING SYSTEM", un metodo nuovo e rivoluzionario, assolutamente da provare! 

Gravity Training System, o più semplicemente GTS, è un metodo di allenamento da effettuarsi per mezzo di un attrezzo dal medesimo nome e che permette di potenziare tutti i distretti muscolari sfruttando in maniera amplificata l’effetto della forza di gravità sul corpo umano. Nato all’inizio del 2000 a San Diego, in California, negli anni successivi ha conosciuto una sempre maggiore popolarità nel settore del fitness, fino a diffondersi anche in Italia, a partire dai centri più attrezzati.



L’attrezzo GTS è una panca scorrevole che può assumere diverse inclinazioni, otto per l’esattezza. La torre di sostegno si accoppia al lettino scorrevole tramite cavi e pulegge, ottimi per allenare braccia e gambe in maniera del tutto naturale. Il lavoro si svolge in completa sicurezza sfruttando il carico naturale del corpo e la maggiore pressione gravitazionale sviluppata in base alle diverse inclinazioni del piano di lavoro. Esercitando una trazione tramite gli arti superiori è possibile far scorrere il lettino in modo tale da sfruttare la forza di gravità come strumento allenante. Ancorando tramite apposite cavigliere i cavi alle gambe, è possibile allenare la parte inferiore del corpo.
I risultati raggiunti sono visibili dopo appena poche lezioni. È adatto a tutte quelle persone che cercano il massimo dall’allenamento con un impegno di tempo ridotto: con un protocollo di questo tipo è possibile rimanere in forma con due o al massimo tre lezioni settimanali di appena 30 minuti l’una.


I vantaggi generati da questo tipo di allenamento sono innumerevoli. Anzitutto, per il potenziamento del corpo non è necessario l’utilizzo di carichi aggiuntivi: la forza di gravità ed il peso corporeo sono infatti sufficienti ad eseguire un lavoro completo per tutto il corpo e soprattutto di alto livello. La posizione inclinata e declinata della panca (a seconda di come ci si posiziona rispetto alla torre) permettono di allenare l’intero corpo senza sovraccaricare la colonna vertebrale. In alcuni esercizi è addirittura possibile esercitarsi al fine di decomprimere le vertebre ed alleviare in tal modo i fastidi alla spina dorsale. L’aggiunta dei cavi consente di realizzare un lavoro completo per tutto il corpo, in particolare per gli arti superiori con una varietà di esercizi molto alta. Questo attrezzo consente infatti di esercitarsi sfruttando circa 150 posizioni diverse, con un conseguente beneficio a livello psico-fisico.
Sotto il profilo fisiologico permette di colpire tutte le aree corporee da angolazioni diverse per una crescita adeguata. Sotto quello della motivazione consente ai praticanti di esercitarsi per un tempo praticamente illimitato, grazie appunto alla varietà offerta negli esercizi.
La struttura di questa panca permette a chiunque di allenarsi in maniera adeguata al di là di quelle che possono essere le diverse esigenze: diversa statura, diversa lunghezza delle leve, limiti fisici legati a patologie o infortuni, obiettivi allenanti diversi, ad esempio forza, elasticità, propriocezione, equilibrio.



Principali caratteristiche dell’allenamento GTS
• È adatto a tutti gli individui e di tutte le età
• È facile e divertente
• È facilmente adattabile alle diverse esigenze individuali
• È a carico articolare ridotto
• È un lavoro in grado di diversificare gli obiettivi allenanti (sviluppo della forza assoluta, relativa, resistente) in totale sicurezza senza sovraccaricare la colonna vertebrale
• Non necessità di pesi aggiuntivi, le uniche componenti di lavoro sono il peso corporeo e la forza di gravità
• Aumenta in maniera eccezionale la forza, la flessibilità, la mobilità articolare e le capacità propriocettive come equilibrio e coordinazione
• Permette sia lezioni di gruppo che individuali
• Può essere impiegato nella riabilitazione post infortunio con interventi specifici sulle diverse zone del corpo
• Sfruttando il Metodo Pilates può dar vita ad un protocollo di lavoro nuovo in grado di esaltare i principi base insegnati da Joseph Pilates e ridare nel contempo vigore e nuovi stimoli a routine di lavoro stagnati e poco coinvolgenti
• È adatto oltre che alla tonificazione muscolare anche al dimagrimento soprattutto se abbinato ad una adeguata attività aerobica
Il Gravity System Pilates rappresenta la naturale evoluzione del metodo di Joseph Pilates. Le straordinarie caratteristiche allenanti quali controllo, coordinazione, allungamento assiale, lavoro della cintura addominale vengono esaltate attraverso la forza di gravità. Ecco che una tradizionale lezione di mat work si può trasformare in un protocollo innovativo, emozionante e coinvolgente sia a livello fisico che mentale. Gli esercizi utilizzati sono quelli del metodo classico abbinati a particolari varianti studiate in maniera specifica per il GTS.
A cura di Rocco Di Simone



I vecchi saggi raccontano che il corpo umano si tiene in equilibrio con la felicità e ogni volta che questa viene a mancare insorgono i disturbi, le malattie: la felicità è l’equilibrio dell’universo.
Romano Battaglia

Vi regalo una meravigliosa melodia, un inno all'amore, un sogno!
All Of Me - John Legend & Lindsey Stirling 



You're my end and my beginning, even when I lose I'm winning...
soulmate thank you for the beautiful gifts.



mercoledì 6 aprile 2016

The heart is the center of love


Everything is energy…that includes everything you can see, taste, touch, smell and feel! Actually, there is nothing that isn’t energy! The most powerful energy in the Universe is love. It is the “purest” form of energy with the highest vibration and the greatest intensity.

The heart is the center of love. What you feel in your heart will be felt throughout the body, then projected in your own experiences, and then felt out in the world. When you open your heart you will experience life through your heart.


The energy of love is what keeps everything in the Universe in a state of balance and harmony. This is why when you love other people, you feel a sense of peace when you are around them. You feel this way because your energy vibrates in harmony with theirs, causing you to have a strong emotional bond with them. Love is essential for life and reality to exist because it gives Nature the aspiration to keep everything in balance.

What is pure love?


Love is not just an emotion because the pure form of love goes beyond the senses of the body. In essence, pure love is nothing more than an energetic state of perfect vibrational harmonization. As a result, words can not describe what this love really is. If you want to know what pure love is, you will need to experience it. It is only through direct experience that you can comprehend what pure love truly is.



Many of us like to think that love is a strong emotion related to friendships, relationships, and sexual desires. This definition of love only defines the surface of love. At the deeper levels, love is a harmonic conscious energy that attracts everything into oneness. It is a form of energy that is always vibrating toward a state of perfect vibrational harmonization.

When you experience the pure form of love, it is like being in an ecstasy state of total awareness and infinite joy with all things. Most people who have experienced a little bit of this pure love often feel unhappy afterwards, because it makes the love that they experience here on Earth feel like nothing, causing them to be depressed.

In our current state of evolution, we human beings are not able to embody the full frequency of pure love. If somehow we were able to do so, our physical bodies would explode because the joy and power of this love would be too overwhelming for us to handle. However, we can gradually tap into this love by learning how to activate our “junk dna,” expand our consciousness, and increase our frequency.


A great way to expand your consciousness is to study knowledge of empowerment. Your consciousness is an information field of infinite possibilities. The more empowering knowledge you absorb into your consciousnesses, the more it will expand. Meditation is also a great way to expand your consciousness. In addition, it is great for increasing your frequency. 




This poem is a special one and I like to share it to all those who really believe in the power of their hearts:  The Meanings of Love


Love is not just a word

Love is a feeling of joy
Some say love is hard to find
Search within and you shall see what they do not see
Love is respect
Love is unconditional
Some say love hurts
A broken heart teaches you lessons so you can learn self respect and compassion
Love is priceless
Love is kind
Some say love is unfair
Life is not suppose to be perfect so that we can see our flaws and differences
Love is a state of bliss and eternal
Love is balance and harmony
Some say love is for the weak
The reason why people are weak is because they lack the power of love
Love is spiritual energy
Love is vibration and resonance
Some say love is hard to understand
Love is beyond words so feel its presence instead of trying to understand it through words
Love is forgiveness
Love is accepting responsibility
Some say love makes people do crazy and childish things
People do childish things when they are in love, because it does not matter what others think
Love is peace
Love is life
Best of all, love is the reason why I am attracted to your heart

By P.L. Chang (
I dedicated this poem to a beautiful lady who inspired me to write poems again.)


Another point which is close to my heart is the meaning of twin flames. It is just so incredible and sometimes even unbelievable when you get close to some unexpected experience that leaves you breathless:
I would like to share some true words about intense emotional connections that everyone of us might recognize in a very special moment of  life. 
More people have been meeting their twin flames or realizing they have had this unusual encounter.
When twin flames meet, they recognize each other and remain energetically linked through life, as they fulfill a deep catalystic mission in each other’s further life course.
You’ll meet your twin flame in unexpected circumstances, brought back together by some unusual synchronicity.
Your spiritual and emotional connection grows intense already at the early stages of acquaintance. Your interest and attraction to each other will keep on growing.
You both will just be wondering  what is going on.


TFs separate for years, but nevertheless have a feeling of belonging  to each other.
Both TFs have noticeable similarities in physique or personality.
Both twins feel the depth of a connection and admit there is a certain mystery about each other that they cannot completely figure out. 
One incredible thing is: the Twin flames’ birth dates may repeat the numbers or follow each other. There is always an interesting math or play of numbers involved between the two.
In a direct or an indirect way they always ‘help’ each other understand what in themselves is missing for completeness.
Love is an exchange between two energy currents, two opposite but complementary poles.
It isn’t the physical body that inspires love. This often intervenes only at the end of the process as an outcome; it merely follows on. What inspires love is invisible.


Generally, we give more importance to the body than it really has.
It is the life within creatures that provokes attraction or repulsion. So, before their bodies become attracted to one another, fluidic currents have already been drawing them closer.
(by S.Siberia)

 Enjoy this lyrics video dedicated to everyones soulmate, near or far, but always deep inside our heart.
 Rihanna - "Stay" feat Mikky Ekko